Εκδρομή στα Καλάβρυτα - Πάτρα - Δελφούς

- 2 Νοεμβρίου, 2016

Επέστρεψαν οιΈφεδροι Αξκοί Ν. Λάρισας από την τριήμερη εκδρομή στις 28 έως 30 Οκτώβρη 2016, στηνΠάτρα, Καλάβρυτα και Δελφούς γεμάτοι πατριωτική συγκίνηση, έπαρση για τα έργατων προγόνων μας που μαρτυρούν το πνεύμα και τον θαυμασμό στη σκέψη των Ελλήνωναπό την αρχαία εποχή έως σήμερα αλλά και με πόνο για το ολοκαύτωμα τωνΚαλαβρύτων, το μαρτύριο και τη θυσία των γενναίων κατοίκων του. Οιπρώτες εντυπώσεις εμφανίστηκαν στην ιστορική πόλη της Ναυπάκτου. Εδώδιαδραματίσθηκε στις 7-10-1571 μία από τις μεγαλύτερες ναυμαχίες όλων τωνεποχών με αντιπάλους τα χριστιανικά κράτη της Δύσης και την ΟθωμανικήΑυτοκρατορία. Εδώ , οι Τούρκοι το 1821 έψησαν ζωντανό τον μπουρλοτιέρη τωνΤουρκικών καραβιών Γεώργιο Παξινό. Εδώ πέθανε ο παλαίμαχος αγωνιστής ΝότηςΜπότσαρης. Ηόμορφη Πάτρα, η πρωτεύουσα της Αχαΐας χάρισε πολύ δυνατές εντυπώσεις με τοσύγχρονο Αρχαιολογικό Μουσείο και ιδιαίτερα με τον περικαλλή Ναό του ΑγίουΑνδρέα , Πολιούχου της πόλης. Ο θαυμασμός μας συνεχίσθηκε στο διπλανό εκκλησάκιτου Αγίου Ανδρέα, η αρχική ανέγερση του οποίου αποδίδεται στον Άγιο. Τηδεύτερη μέρα επισκεφθήκαμε το Μ. Σπήλαιο, ένα από τα μεγαλύτερα και πιοιστορικά παλαιά μοναστήρια της Χώρας μας. Ο βίος του μοναστηριού υπήρξε μεγάλοςκαι περιπετειώδης. Καταστράφηκε από πυρκαγιά πολλές φορές και λεηλατήθηκε τόσοαπό τους Τούρκους όσο και από τους Γερμανούς που φεύγοντας από το μοναστήριπήραν μαζί τους 70 φορτώματα κειμηλίων. Προσκυνήσαμε την εικόνα της Παναγίας ηοποία είναι κατασκευασμένη από κερί και μαστίχα και είναι επενδυμένη με ζωγραφισμένούφασμα. Θεωρείτε δε, ότι είναι έργο τουΕυαγγελιστή Λουκά. Επιδώσαμε στονεκπρόσωπο του ηγούμενου την πλακέτα του Συνδέσμου μας και μας πρόσφερεαντίγραφο της εικόνας της Παναγίας. Στησυνέχεια επισκεφθήκαμε την Αγία Λαύρα. Το ιστορικό μοναστήρι καταστράφηκε καιλεηλατήθηκε δύο φορές από τους Τούρκους και ξαναπυρπολήθηκε το 1943 από τουςΓερμανούς. Ευτυχώς διασώθηκαν αρκετά ιερά κειμήλια. Νιώσαμε περηφάνια καιέντονα πατριωτικά συναισθήματα ακούγοντας τα ιστορικά γεγονότα που έλαβαν χώρατην 25η Μαρτίου 1821. Παρατηρήσαμε με ενθουσιασμό το λάβαρο τηςΕπανάστασης που ευλόγησε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός που κρατώντας το στοαριστερό χέρι και στο δεξιό το σταυρό βγήκε από την κεντρική Πύλη στο προαύλιοτης εκκλησίας βροντοφωνάζοντας την ιστορική φράση «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ».Καταθέσαμε δάφνινο στεφάνι στο Μνημείο Ηρώων Αγωνιστών του 1821. Είναι το ΗρώοΑυτών που θυσιάσθηκαν για την ανεξαρτησία του Ελληνικού Έθνους από τον ΤουρκικόΖυγό. Είναι το λαμπρότερο μνημείο του έθνους. Αποτελείται από τη σύνθεση τριώνανδριάντων που παριστάνουν τη συμμετοχή του Κλήρου και του Λαού (αγωνιστή) στηνΕπανάσταση του 21 και την Ελευθερία του Ελληνικού Έθνους από τον Τούρκοκατακτητή. Ακολούθησεη επίσκεψη στα Καλάβρυτα. Ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος.Παρατηρήσαμε σιωπηλά το γλυπτό που βρίσκεται στην αυλή του Μουσείου καιαναπαριστά την Σύζυγο-Μάνα που σέρνει τον δολοφονηθέντα άντρα της. Καταθέσαμεδάφνινο στεφάνι στον τόπο του μαρτυρίου. 1436 ψυχές που έως τώρα ζητούνδικαίωση για το έγκλημα της Ναζιστικής Γερμανίας. Τηδιάθεσή μας ελάφρυνε η επιστροφή στο Διακοφτό με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο. Ηδιαδρομή μέσα από το φαράγγι του βουραϊκού ποταμού αποτελεί αποτελεί ένα από ταομορφότερα φυσικά αξιοθέατα της χώρας μας. Η μεγάλη κλίση της γραμμής δενεπιτρέπει την κίνηση συμβατικού συρμού, γι’ αυτό ανάμεσα στις σιδηροτροχιέςτοποθετήθηκε ένας οδοντωτός άξονας που επιτρέπει με τη λειτουργία ενόςμηχανισμού να ανέβει από το επίπεδο της θάλασσας στο σταθμό των Καλαβρύτων. Τοτρενάκι περνάει μέσα από στενέματα της χαράδρας και από μικρά τούνελ. Στα μικράανοίγματα μόλις προλαβαίνουμε να διακρίνουμε στην απέναντι όχθη μεγάληβραχοσκεπή με διαδοχικές σπηλαιώδεις αίθουσες με παράξενες παραστάσεις, όπως ηπαράσταση μια σύνθεσης δικαστηρίου (δικαστής, πρόεδρος, εισαγγελέας). Το μεγάλοβάθος της χαράδρας και η πυκνή βλάστηση μας έδωσαν την ευκαιρία να απολαύσουμεένα σπάνιο φυσικό τοπίο. ΤηνΤρίτη μέρα, στο ταξίδι της επιστροφής περάσαμε από το πανέμορφο Γαλαξείδι.Θαυμάσαμε την νησιώτικη ατμόσφαιρα με τα στενά δρομάκια που καταλήγουν στολιμάνι γεμάτα με ολάνθιστες μπουκαμβίλιες και άλλα πανέμορφα λουλούδια.Επισκεφθήκαμε τον ιερό ναό του Αγίου Νικολάου με το θαυμαστό ξυλόγλυπτο τέμπλοκαι τον ιερό ναό της Αγίας Παρασκευής με τον μοναδικό σκαλιστό ζωδιακό κύκλο στοκέντρο του δαπέδου. Συνεχίζονταςτην πορεία μας φτάσαμε στους Δελφούς, ένα από τα σημαντικότερα κέντρα τηςΑρχαίας Ελλάδας. Οι Δελφοί ήταν ο «ομφαλός της γης» γι’ αυτό έγιναν γνωστοί σταπέρατα του τότε γνωστού κόσμου ως πνευματικό, και θρησκευτικό κέντρο αλλά καιως σύμβολο ενότητας του Αρχαίου Ελληνισμού.. θαυμάσαμε τα ευρήματα στο Μουσείομε την βοήθεια των δύο ξεναγών μας. Παρόν παντού το Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα πουλάμπει από την Αρχαιότητα έως σήμερα και θα συνεχίσει αιώνια. Εντυπωσιακά τααγάλματα των «διδύμων» Κλέοβι και βίτωνα, η μαρμάρινη σφίγγα της Νάξου, οομφαλός της Γης. Μοναδικός ο Ηνίοχος . Ο Αρχαιολογικός χώρος των Δελφών θεωρείταιαπό τους σημαντικότερους στον κόσμο και προστατεύεται από την UNESCO. Σημαντικά μνημεία του χώρουείναι το θέατρο , το στάδιο, η ιερά οδός, ο θησαυρός των Αθηναίων, ο θησαυρόςτων Σιφνίων, το βουλευτήριο, το γυμναστήριο, η κασταλία πηγή κ.α. Αφούγευματίσαμε στην κοσμοπολίτικη Αράχωβα και θαυμάσαμε τα αξιοθέατά της (εκκλησία Αγίου Ανδρέα, ηρώο Καραϊσκάκη, ρολόι ) συνεχίσαμε στον δρόμο τηςεπιστροφής ικανοποιημένοι από όλα όσα είδαμε και όσα ζήσαμε. Οι Έφεδροι Αξκοίπρέπει να γνωρίζουν και να επισκέπτονται τα ιστορικά και αξιόλογα μέρη τηςπατρίδας μας. Αυτό κάναμε και μεις. Δώσαμε την ευκαιρία στα μέλη μας να νιώσουνπερήφανα για την πατρίδα μας. Και ήταν ολοφάνερος ο ενθουσιασμός και ηπερηφάνια τους. Ο ΠρόεδροςΑπ. Βερέμης

Διαβάστε περισσότερα /

6 Ιανουαρίου, 2023
Εορτασμός Θεοφανείων

Με Λαμπρότητα εορτάστηκαν τα Θεοφάνεια στην πόλη μας παρουσία των πολιτειακών και στρατιωτικών αρχών του τόπου. Μετά των αγιασμό των […]

1 Ιανουαρίου, 2023
Πρωτοχρονιάτικη Θεία Λειτουργία

Στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Αχιλλίου Λαρίσης χοροστάτησε στον Όρθρο και τέλεσε τη Θεία Λειτουργία της Πρωτοχρονιάς, ο Σεβασμιώτατος […]

30 Δεκεμβρίου, 2022
Ανταλλαγή Ευχών με τις Στρατιωτικές Αρχές

Αντιπροσωπεία του ΔΣ του ΣΕΑΝ Λάρισας μαζί με αντιπροσωπεία του ΔΣ του ΣΕΑΝ Καρδίτσας,επισκέφτηκαν την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου, τον Διοικητή […]

22 Δεκεμβρίου, 2022
Ανταλλαγή Ευχών με την ΕΑΑΣ

Σε μια ζεστή ατμόσφαιρα συνεορτάσαμε με τα μέλη της ΕΑΑΣ των ερχομό των Χριστουγέννων. Ο ΣΕΑΝ Λάρισας εκπροσωπήθηκε στην εκδήλωση […]

17 Δεκεμβρίου, 2022
Εκδήλωση Απολογισμού δράσεων έτους 2022 του ΣΕΑΝ Λάρισας

Το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο "Βεργίνα" της ΛΑΦ Λάρισας, ο ΣΕΑΝ Λάρισας πραγματοποίησε Συνέλευση ανοιχτή στα μέλη τουΣυνδέσμου […]

12 Δεκεμβρίου, 2022
Ανταλλαγή Ευχών με την ΕΑΑΑ

Σε μια ζεστή ατμόσφαιρα συνεορτάσαμε με τα μέλη της ΕΑΑα των ερχομό των Χριστουγέννων. Ο ΣΕΑΝ Λάρισας εκπροσωπήθηκε στην εκδήλωση […]

Επικοινωνία

Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών ν. Λάρισας

Κύπρου 80, 41221, Λάρισα
τηλ. & φαξ 2410.532101
Copyright © 2010 - 2024 Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών ν. Λάρισας. All rights reserved | Created by AtMedia.gr
crossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram